Hatay'da bulunan Hitit Kralı Suppiluliuma'nın (kısaca Şuppi olarak adlandırılıyor) 3 bin yıllık heykelinin Türkiye'nin 2013 tanıtımlarında kullanılacak . Her ne kadar sinirli bir tablo olsa da özellikle gözler üzerine yapılan vurgu Şuppiyi eğlenceli hale getiriyor. Birçok ülke turizmde kendisini temsil edecek bir figür ararken Suppiluliuma, Türkiye'nin kültür turizmindeki karakteri olacağa benziyor. Bu heykel ile 2013'te Türkiye'nin kültür turizmine ağırlık verecek bir politika izlemesi bekleniyor. Bu da müze girişlerinin artması anlamına gelecek. Belki de İstanbul'a gelen ve müzeleri gezen turist Şuppi'yi soracak. Bir sonraki seyahatinde Hatay'a uğrayacak. Ya da daha bilinçli gelenler İstanbul seyahatine Hatay'ı da ekleyecek. Bu aslında sadece Şuppi'yi görmek anlamına gelmiyor. Türkiye'nin tüm kültürel ve tarihi varlıklarının ön plana çıkması anlamına geliyor. Kültür turizminde hak ettiği yeri bulamayan Efes, Aspendos, Herapolis, Hattuşaş, Sagalassos, Sarissa ve diğerlerinin dünya gündemine gelmesine belki de Şuppi yardımcı olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder